Čo by mal každý Brief obsahovať:
– budget (váš rozpočet)
– sumár požiadaviek
– vhodné je vložiť inšpiračný obrázok, pre priblíženie predstavy
Základom, ktorý by ste nemali vynechať je budget. Budget je vec, na ktorú klienti často zabúdajú. Buď povedia, že bude závisieť od návrhu, alebo nemajú predstavu o rozpočte. Avšak práve rozpočet je kľúčová vec.
Je rozdiel, či napríklad kupujeme zebru, alebo si požičiame bieleho koňa a namaľujeme na neho pásy, aby ako zebra vyzeral. A je potrebné ho poznať od začiatku, aspoň približne, aby sa nestalo, že skvelý nápad potom kvôli rozpočtu nebude možné zrealizovať, alebo sa zrealizuje a nakoniec vyznie “lacno”.
Brief treba napísať tak, aby bolo každému na prvé prečítanie jasné, čo chcete. -Treba sa spoľahnúť na fakty, ktoré sú naozaj podstatné. Samozrejme, čím podrobnejší Brief, tým lepšie.